تعطیلی برخی مدارس در استانهای البرز و قزوین
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۰۱۱۱
به گزارش «تابناک»، سالار قاسمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز، به علت برودت هوا، بارش برف و یخبندان تمام مدارس در نوبت صبح نواحی و مناطق هشتگانه استان تعطیل شدند.
وی خاطرنشان کرد: کلاس های درس دانش آموزان در پایه های مختلف ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در نوبت صبح به صورت غیر حضوری بوده و معلمان در شبکه شاد آموزش ارائه می دهند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه تمام کلاس های درس البرز در شبکه شاد مدارس فعال هستند، یادآورشد: این تصمیم در راستای حفظ سلامت جسمی دانش آموزان و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی ذکر کرد.
قاسمی بیان داشت: امتحانات داخلی دانش آموزان در نوبت صبح در مدارس متوسطه دوره اول و دوم برگزار نمی شود و روز امتحان در تاریخ دیگری از طریق کانال مدارس به دانش آموزان اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: امتحانات نهایی مدارس استان البرز در نوبت اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نیز به پایان رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز به والدین توصیه کردکه در روزهای سرد سال و بارش برف مراقب فرزندان دانش آموزان خود باشند.
بارش برف و برودت هوا برخی مدارس استان قزوین را تعطیل کرد
در همین حال، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از تعطیلی برخی مدارس پیش دبستانی ها، ابتدایی و استثنایی استان به علت بارش برف و برودت هوا خبر داد.
روح الله مومنی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل بارش برف و برودت هوا، کلیه مراکز پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی در شهرستان آوج، بخش های اسفرورین، ضیاء آباد در شهرستان تاکستان در نوبت صبح تعطیل است.
وی اظهار داشت: همچنین کلیه مقاطع تحصیلی درمناطق الموت شرقی، الموت غربی، کوهین و طارم سفلی قزوین و قاقازان غربی شهرستان تاکستان در روز جاری نوبت صبح تعطیل است.
مومنی تاکید کرد: به دلیل بارش برف و برودت هوا، همچنین مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی، استثنایی و متوسطه اول شهرستان بویین زهرا نیز در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل می باشد.
وی یادآور شد: آموزش ها در مدارس تعطیل شده به صورت غیر حضوری و مجازی باید پی گیری شود و هرگونه تعطیلی جدید اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: تابناک
کلیدواژه: مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین استان البرز قزوین بارش برف تعطیلی مدارس مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین بارش برف و برودت هوا دانش آموزان نوبت صبح
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
تبدیل تعطیلی هفتگی ایرانیان مسلمان به جمعه و شنبه حرکتی برخلاف سنت فرهنگی، تاریخی و تمدنی ماست که یک نماد اسلامی، یعنی آدینه را به حاشیه میراند و تمدن ایرانی ـ اسلامی را ناخواسته به زیر بلیت و نمادهای دیگران میکشاند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ترکی استاد دانشگاه و عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در یادداشتی درباره اختلاف نظرها درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه نوشت: «تعطیلات هفتگی در دنیا و در میان مذاهب مختلف موضوعی هویتی و نمادی تمدنی است. چنانکه میدانیم، در جوامع یهودی «شنبه» روز تعطیل است و یهودیان اگر بخواهند روزی را، بهجز شنبه، تعطیل کنند، روز قبل از شنبه، یعنی «جمعه» را تعطیل میکنند. شنبه براساس اساطیر یهودی روزی است که خداوند از آفرینش فارغ شد و به استراحت پرداخت.
مسیحیان نیز که میراثدار آیین مهر هستند، و روز «یکشنبه» را که روز خورشید است روز مقدّس خود میشمارند، اگر بخواهند روز دیگری را تعطیل کنند، روز قبل از آن یعنی شنبه را بر تعطیلات هفتگی میافزایند.
هیچکدام از پیروان این مذاهب هرگز روز بعد از روز آیینی خود را بهعنوان روز تعطیل برنگزیدهاند، چون این اقدام روز مقدس آنان را به حاشیه میبرد و از میزان اهمیت نمادهای فرهنگی و تمدنی آنان میکاهد، لذا هرگز دیده نشده که یهودیان روزهای «شنبه و یکشنبه» و مسیحیان روزهای «یکشنبه و دوشنبه» را بهعنوان تعطیلات هفتگی بپذیرند.
روز تعطیل و جشن هفتگی مسلمانان هم، براساس متون و اسناد و سنت مقدس اسلامی روز «جمعه» است. روز جمعه چون روز اجتماع و جشن مسلمانان بوده، آن را در عربی جمعه، بهمعنی روز اجتماع و در زبان فارسی «آدینه» بهمعنی روز جشن و سرور نامیدهاند.
مردم ایران معمولاً روز پنجشنبه را به برگزاری آیینهای خاصی چون زیارت اهل قبور و رفتوآمدهای خانوادگی و امثال آن میپردازند.
بنابرآنچه گذشت تبدیل تعطیلی هفتگی ایرانیان مسلمان به جمعه و شنبه حرکتی برخلاف سنت فرهنگی، تاریخی و تمدنی ماست که یک نماد اسلامی، یعنی آدینه را به حاشیه میراند و تمدن ایرانی ـ اسلامی را ناخواسته به زیر بلیت و نمادهای دیگران میکشاند.
اخیراً شاهد جوسازیهای رسانهای شدیدی برای حذف تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه هستیم. بهانه طرفداران شنبه به جای پنجشنبه پارهای منافع اقتصادی و همگامی با تعطیلات جهانی و در واقع تن دادن به هنجارهای جهانیسازی است. این زمزمه نغمهای است بدآهنگ و ناموافق با سنت تاریخی مسلمانان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حرکتی است نسنجیده و خام، زیرا هماهنگی با تجارت و تعطیلات جهانی که تنها به بخشی از شرکتها و بازرگانان ایرانی ربط دارد، هرگز اقتضا نمیکند تعطیلات ملی بیش از هشتادوچند میلیون ایرانی که براساس سنتهای کهن و اصیل شکل گرفته، دستخوش تغییری مخرّب واقع شود. برای رفع این مشکل کافی است بخشهای مرتبط با تجارت خارجی را، در حد لازم و ضروری، در وزارتخانهها و بخشهای اقتصادی در روزهای پنجشنبه فعال نگهداریم.
سروده تازه محمدرضا ترکی برای مردم غزه؛ سرقت سیاهی از کلاف گیسوی زنان، قتلعام خواب کودکاناین استدلال که برخی، یا بیشتر کشورهای عربی چنین تغییری را در تعطیلات هفتگی کشورشان اعمال کردهاند هم استدلال کاملی نیست، زیرا این کشورها الگوی ما نیستند و اگر بنا باشد ما در همهجا پاجای پای آنها بگذاریم، باید تقویممان را هم، مثل آنها، به میلادی تبدیل کنیم و...!
و سرانجام، موضوع تعطیلات هفتگی امری صرفاً اقتصادی نیست که چند انجمن اقتصادی بتوانند درباره آن ابراز نظر کنند و بخواهند بر اساس جوسازی و تبلیغات رسانهای سرنوشت آن را رقم بزنند. اساساً موضوعات فرهنگی در حوزه درک و تخصص این انجمنها و محافل نیست. چنین تغییراتی دارای ابعاد و دامنههای تاریخی و تمدنی و فرهنگی ریشهدار است.
انتهای پیام/